Instagram’ın popülerliği arttıkça pazarlama gücü de artıyor. 2012 yılında 1 milyar dolar karşılığında Facebook’a satılan mobil uygulama, kısa süre içinde bir online alışveriş platformuna çevrilebilir. Mark Zuckerberg Instagram’a para kazandırmak için şimdi yeni bir özelliği daha devreye sokuyor.
Bu özellik sayesinde kullanıcılar Instagram’da kolay bir şekilde alışveriş yapabilecek. Ürünlere ait bilgilerin detaylandırıldığı sayfada kullanıcılar, ‘sepete ekle’ sayfasına yönlendirilecek. Yapılan paylaşımlarda ürünü gören ve beğenen takipçiler, sayfaya girip bu yeni özellik sayesinde satın alma kolaylığına ulaşabilecek. Alışveriş etiketleri, ürünlerde Instagram ile anlaşmalı markaların ürünleri için geçerli olacak. Instagram, kullanıcı kitlesini anlaşma yaptığı markalara yönlendirecek, kullanıcılar dilerse daha sonra satın almak üzere beğendikleri ürünleri kendi arşivlerinde saklayabilecekler.
Uygulama şu anda sadece Amerika’da kısıtlı bir test grubu tarafından, İOS ortamında kullanılıyor.