Türkiye’deki ekonomik bunalım, en çok yerli markaları olumlu etkiledi. Geçtiğimiz yılın ikinci yarısından itibaren artan fiyatlar giyim alışverişlerinde vatandaşı düşündürmeye başlamıştı.
İlk etapta neredeyse %50 oranında artan tekstil ürünleri, 2019 yılı itibarı ile neredeyse %100 fiyat farkı ile satılmakta. Hal böyle olunca bir çok kişi daha uygun fiyatlı olduğu için yerli üretim tercihi yapmaya başladı.
Yerli Üretimde Fiyat Avantajı
Yurt dışından gelen veya yurt dışı menşeili ürünler yerli markalara göre daha yüksek fiyatlardan satılıyor. Ülkedeki ekonomik sıkıntılar, asgari ücretin düşük seviyede kalması, işsizlik gibi durumlar ise insanların alım gücünü düşüren durumlar.
Tüm bunların getirisi ise ülke adına olumlu görülebilir. Çünkü yerli markaların üretim maliyetlerinin daha düşük kaldığı görülüyor. Bu da en çok müşteriye yansımakta. Fiyat artışları yerli markalar içerisinde de yaşanıyor fakat yabancı markalara göre daha düşük seviyede kalmış durumda.
Yıllardır süregelen marka alışkanlığının ise ekonomik kriz ile birlikte yok olması an meselesi. Çünkü bir çok kişi özellikle de alım gücü düşen kişiler marka değiştirmek zorunda kalmış durumda. Yerli markaların da kalitesini bir üst seviyeye çektiğini düşünürsek alıcı ve satıcı açısından karşılıklı bir memnuniyet söz konusu.
Henüz resmi bir analiz yapılmasa da bazı online alışveriş siteleri durumu özetleyen nitelikte açıklama yapmış durumda. Bunların başını ise Hepsiburada çekiyor. Yaptığı açıklamada yerli üretime olan talebin neredeyse iki kat artış gösterdiğini bildiren bir açıklama gerçekleştirdi.