Alışveriş denildiğinde sıradan raflar ve ayaklı askılıklar üzerinde elbiseler görmeye alışık olduğumuz sıradan mağazalar. Avrupa’da ise alışveriş konseptinde değişiklikler moda dünyasında yavaş yavaş kendini hissettirmeye başlıyor. Bunun en güzel yansımaları son zamanlarda dev markaalrın sanata verdiği önem ile ortaya çıkmakta. Gucci, karşımıza son çıkan örnek olarak bahsedebiliriz.
Avrupa’da şu sıralar mağazalara girdiğinizde sıradan bir giyim mağazasından çok sanat ile uyum içerisinde bir konseptin var olduğu görülmekte. Bu durum kültür seviyesini oldukça yukarı çeken bir konsept olarak dikkat çekiyor. Mağazaların bu tür tutumu ve bu düşünceyle dekor yaratması bir çok kişiyi kendine daha fazla çekiyor. Fark yaratan bu konseptler şimdilik az sayıda mağazada görülmekte. Özellikle butik mağazalar ve bazı ünlü markalar böyle bir düşünceyle dekorasyon oluştururken bu yansımanın zaman içerisinde diğer kıtalara yansıması muhtemel.
TÜRKİYE’DE DE YANSIMALARI OLABİLİR!
Türkiye’de şimdilik sanat ve kültür ile buluşan mekanlar sadece kahve üzerine kurulu mekanlar diyebiliriz. Giyim üzerine alışveriş imkanı sunan mağazalarda ise henüz sanattan bahsetmek pek mümkün değil. Fakat Avrupa modasını iyi takip eden çok sayıda Türk moda evi ve girişimciler mutlaka bu durumdan esinlenerek bu anlayışla yeni girişimlerde bulunacaklardır.
Alışverişin sanat ile buluşması sadece müşteri bazlı bir çekicilik değil aynı zamanda sosyal sorumluluk olarak da düşünülebilir. Bütüne baktığımızda aynı zamanda az sayıda olmaları çaba sarfetmeden iyi bir reklam çalışması olarak da ortaya çıkmakta.