Türkiye’de de yer alan uluslararası markalardan biri olan Zara için yenilik vakti. Dünyaca ünlü Baron & Baron reklam ajansı tarafından tasarlanan yeni logo, 2011’de tanıtılan mevcut tasarımın yerini aldı. Benzerleri gibi, web sitesinde ve sosyal medya kanallarında yayılmış olan yeni logo, markanın ismini büyük harflerle taşıyor. Farklılık ise yeni font ve bitişik dizilim. Eski logonun bolca yer aldığı yerlerde, harfler arasında mesafe vardı. Arasındaki boşluğu abartılı bulan reklam ajansı harfleri bir araya getirerek daha yakın bir tasarım sundu.
Yeni tasarım hakkındaki görüşler ise oldukça pozitif. İlk etapta logo değişikliğinde daha radikal bir değişim bekleyen marka sevenleri, değişimin ölçülü şekilde gerçekleşmesiyle rahat bir nefes aldı. Zara’nın da istediği buydu desek yanlış olmayacaktır.
Harflerdeki Estetik Vurguya Dikkat Çekti!
Açıklamalarda Z ve R harflerindeki vurguya da dikkat çekmek isteyen Webber, 2019’un en sıcak tasarım trendlerinden birine atladığını. Bir çok kişiye göre logodaki değişim çok radikal değil. Bu sebeple ünlü markanın kendi çizgisini korur şekilde devam etmesi beğeni aldı. Yeni logo tasarımına alışmak ise zorluk yaratmayacak.
Diğer yandan Zara’nın ürün yelpazesinin daraldığı yönündeki eleştiriler yurt içi pazardaki satış hacminin düşmesine sebep oldu. Geçtiğimiz yıl içerisinde Zara’nın Türkiye pazarından çekileceğine yönelik yapılan dedikodular ise boş çıkmıştı. Fakat satış oranlarının düşmesi, Zara’nın Türkiye’deki devamlılığını tehlikede kılıyor.