Doğanın zengin özlerini teknoloji ile birleştiren Sinoz Kozmetik, 12 yıllık marka serüveninde kullanıcılarına ürün çeşitliliğini arttırarak hizmet etmeye devam ediyor. Farklı cilt tiplerinin ihtiyaçları doğrultusunda 60 farklı ürün çeşidiyle kozmetik alanında Türkiye’deki güçlü markalar arasında yer alıyor. Avrupa ve Amerika’nın ardından Ortadoğu bölgesinde sağladığı başarı ile merkez ofis açma çalışmalarına giren Sinoz Kozmetik Aysha okurları için soruları cevapladı.
Sinoz Kozmetiğin başarılı yolculuğu hakkında bilgi alabilir miyiz?
Sinoz Kozmetik cilt bakım ürünlerimizi; doğanın zengin özleri ve teknoloji ile birleştirerek, farklı cilt tiplerinin ihtiyaçlarına uygun olarak üretip, 2008 yılından beri kullanıcılarımıza sunmaktayız. İlk ürünlerimiz yaşlanma karşıtı olarak üretilen Mavi Anemon Çiçeği Kremi ve ciltte sonradan oluşan ton eşitsizliğini giderici Leke Kremi’ydi. İlerleyen süreçlerde müşteri hizmetlerinde yakaladığımız doğrudan ve yakın iletişim sonucunda kadınların markamızdan beklentilerinin ürün çeşitliliği olduğunu fark ettik. 12 yıllık marka serüveninde bugün geldiğimiz nokta 9 farklı üründen Profesyonel Bakım, Günlük Bakım ve Ev/Yaşam kategorilerinde 60 farklı ürün ile birlikte mumlar, organik bez çantalar, kupalar ve ev kokuları gibi aksesuarlar oldu. 2021 hedefimiz ise Sinoz çatısı altında Sinoz Baby ve Sinoz Man serileriyle beraber 150 adet ürün sayısına ulaşabilmek ve her kesimden kullanıcının ihtiyacına cevap verebilmek. Hayalimiz her evde her kullanıcıya hitap eden bir Sinoz ürünü olması yönünde ve bunun için bebek ve erkek kategorilerinde de üretime adım atacağız. Bununla birlikte, 2018 yılında kurduğumuz kozmobox.com adlı sitemizle de çeşitli markalar ile farklı segmentlerden hedef kitleye uygun ürün satışı gerçekleştiriyoruz.
Sinoz Kozmetiğin en fazla rağbet gören ürünleri arasında yer alan Sinoz Leke Kremi hakkında neler söylersiniz?
Sinoz Leke Kremi, ciltte pek çok faktöre bağlı oluşabilecek lekelere karşı koruma bariyeri oluşturuyor ve ten rengi uyumsuzluklarına içeriğindeki aktif C Vitamini ve meyan kökünün antioksidan özellikleriyle destek oluyor. Pentavitin ile 72 saate kadar yoğun nem desteği sağlarken cildin ihtiyacı olan bakımı da gerçekleştiriyor. Sinoz Leke Kremi yıllardır kullanıcıları tarafından tam not almış ve düzenli kullanımda efektif sonuçlar sağlayan bir ürün. Dolayısıyla kullanıcılarının beklentilerini de karşılıyor. Tüketici Kalite Ödülü ve Altın Marka ödülleri almamızı sağlayan ürünlerimizin başında geliyor.
Yerli üretici olarak Türkiye’de kozmetik sektörü hakkında bilgi verir misiniz?
Türkiye, kozmetik alanında güçlü üretici ülkelerden birisi ancak mevcut kullanıcıların marka ile kalite algısını aynı oranda ilişkilendirmesi sebebiyle yerli üreticilerin markalaşma süreçleri uzun zamanlara yayılabiliyor. 2018 yılında yüzde 30 büyüme gösteren ve 2001 yılından bu yana ortalama her yıl yüzde 10 büyüyen hacme sahip bir sektörden bahsediyoruz. Türkiye bundan 20-30 yıl öncesi ile kıyaslandığında daha talepkar daha ne istediğini bilen müşteri kitlesine sahip. 20 yıl önce kalıp sabun tek tercih edilebilecek ürün iken bugün kişiler kendi saç tiplerine özel şampuan ve saç kremi tercih ediyorlar. 20 yıl önce saç bakımı evdeki doğal mutfak ürünleri ile yapılıyorken bugün ise saç tipine özel bakım maskeleri, bakım yağları ve serumları bulmak mümkün. Bu süreç ve regülasyonlar kullanıcının talebi doğrultusunda evirildi. Sinoz markası olarak biz de büyüme hacmine sahip kozmetik sektöründe yatırımlarımızı ve çalışmalarımızı bu doğrultuda gerçekleştiriyor ve global arenada başarılı işlere imza atıyoruz.
Hangi cilt kusurları için hangi Sinoz kremi kullanılır?
Sinoz Kozmetik ürünleri özellikle profesyonel ve günlük serilerinde cilt bakımına destek oluyor. Sebum değeri yüksek ciltlerin bakımını ve görünümünü düzenlemesi için Sinoz Bakım Maskesi ve tonik etkili oluyor. 25+ yaş grubunda kuru cilt sahibi kişiler için önerdiğimiz Gece ve Gündüz Kremi ise hem içeriğindeki hyalüronik asit hem de allantoin ile yoğun nem desteği sunuyor. Günlük bakım yapmayı seven kullanıcılar için rutinlerini gerçekleştirebilecekleri Sinoz Yüz Temizleme Jeli, Sinoz Micellar Temizleme Suyu ve Sinoz Arındırıcı Tonik cildin ihtiyacı olan temizliğin gerçekleşmesine ve nemini kaybetmemesine yardımcı oluyor.
35+ yaş grubu için özel olarak formüle edilen Sinoz Yaşlanma Karşıtı Bakım Kremi veya Dermier 24KGold Anti-Aging Serum ile ihtiyaç duyulan bakım sağlanabiliyor.
2020 Yılında Her Evde Bir Sinoz Ürünü
Sinoz kremlerinin kullanım alanları neler?
Sinoz Kozmetik ürünleri günlük ve profesyonel kategoride farklı cilt tiplerine uygun olarak tercih edilebilir. Cilt bakımında bilindiği üzere kozmetik kremler ilaç değildir ve bu bilinçle kullanılmalıdır. Günlük rutinin birer parçası olan kremlerle cilt görünümü dışardan aldığı destek ile kendini zamana ve çevresel faktörlere karşı koruyabilir. Bizim ürünlerimiz 18-24, 25-34 ve 35+ yaş grubuna hitap ediyor. Cildinde kuruluk, leke, ergenlikten geriye kalan dönemsel oluşumlara sahip olan herkes günlük bakımında Sinoz Kozmetik ürünlerini tercih edebiliyor. Gece gündüz kremleri, yaşlanma karşıtı bakım kremi, vücut peelingi, yüz peelingi, bakım maskesi, vücut losyonu gibi pek çok ürünümüz zamana karşı cildi hazırlıklı olmaya teşvik ediyor.
Sinoz Kozmetiğin yakın zamanda gerçekleştirmeyi planladığı hangi projeler var?
Sinoz Kozmetik girişimci bir marka öyküsüne sahip olmanın verdiği yaklaşımla yeni dönemde yeni planlara her daim sahip bir kurum. Özellikle müşterilerimizden gelen talepler bizim için her an yeniyi üretme konusunda azami teşvik edici unsurların başında geliyor. 2020 yılı ile birlikte ev keyfini ikiye katlayacak ve her evde bir Sinoz ürünü olmasını sağlayacak mum, ev kokuları ve kupalarımızla müşterilerimizi buluşturacağız. Takip eden süreçte içilebilir kolajen Ar-Ge’miz devam ediyor. 2020 yılında bu özel ürünümüzü de kullanıcılarımızın beğenisine sunacağız.
Sinoz Kremlerini kullanan kişilerin geri dönüşleri nasıl?
Sinoz marka ürünleri kullanan pek çok kişiden olumlu dönüşler alıyoruz. Sinoz geri iade kabul eden tek kozmetik markası olmasına rağmen üründen değil yanlış kullanımdan dolayı geri iade talebi 10 bin kullanıcıda 1 oluyor. Bu bizim için kendimizi ve ürünlerimizin kalitesini ispatladığımızın kanıtı niteliğindedir. Tüm bunların dışında Sinoz Kozmetik markası ile tanışıp da memnun kalmayan kullanıcı yok denecek sayıdadır. Bunun sebebini de güçlü iletişim çalışmalarımıza bağlıyoruz. Çünkü üründen memnun olmayan kullanıcıyı doğru şekilde dinleyip ona uygun bir geri bildirim sağlıyoruz. Kullanıcı cildine uygun olmayan ürün tercih etmişse ve iade istiyorsa kabul eder ve ona en uygun ürünü sunarız. Başarımızın sebepleri arasında bu kıstasları sayabiliriz.
Yurtdışında birçok noktaya cilt bakım kremleri ihraç eden Sinoz markası gelecek hedefleri neler?
Sinoz Kozmetik olarak, Hollanda’nın başkentindeki merkez ofisimizle tüm Avrupa ve Amerika’ya ürün gönderimi gerçekleştiriyoruz. Burada da asıl hedefimiz özellikle Avrupa çalışmalarımızın ardından yakaladığımız başarıyı Ortadoğu pazarında da etkili ve aktif şekilde kullanmak, çünkü hali hazırda Ortadoğu kullanıcısı Sinoz ürünlerine yoğun ilgi göstermekte ve biz bu durumu orada da bir merkez ofis açarak değerlendirmek istiyoruz.