Türkiye’nin en hızlı büyüyen kadın iç giyim perakende markası Suwen 2022 yılı ticare satışlarını inceleyerek alışveriş tercihlerini açıkladı. Suwen’in e-ticaret satış kanallarını 2022’de 16,5 milyon kişi ziyaret etti, 900 binin üzerinde ürün satışı gerçekleşti. İç giyimde en çok tercih edilen renk siyah oldu.
Vücudu olduğundan daha zarif gösteren siyah renk, doğru kumaş, doğru kalıp ve doğru dikiş ile iç giyim tercihlerinde de ön sırada yerini aldı. Şık, feminen, zarif, spor, tasarımları; rahat kalıpları ve fonksiyonel özellikteki model alternatifleriyle iç giyim tercihlerinde Suwen ürünleri bu yıl yine kadınların öncelikleri arasındaydı.
Suwen’in 2022 yılı e-ticaret satışlarını ve bağlılık programı (CRM) verilerini inceleyerek hazırladığı analize göre; gözde renk yine siyah oldu. Online alışverişlerde 125 bin adetle en fazla külot tercih edilirken ikinci sırada sütyen yer aldı.
Kadın iç giyim, ev giyim ve plaj giyim (KİEP) sektöründe 1.500’e yakın ürün çeşidiyle her tarza, her bedene ve her yaşa hitap eden Suwen, 2022 yılında yaptığı atılımlarla e-ticaret satış kanalında da büyümesini sürdürdü. E-ticaret cirosu geçen yıla göre %100 artarken, satış adedinde %22 artış gerçekleşti. E-ticaret satışlarında geçen yıla göre en fazla büyüyen kategori %54’le çorap olurken, külot %38, sütyen %37 ve plaj kategorisi %24 büyüdü.
900 binin üzerinde ürün satışı gerçekleşti
Suwen’in kendi web sitesinden ve güçlü satış platformları üzerinden 900 binin üzerinde ürün satılırken en çok tercih edilen ürün 125 bin adetle külot oldu. İkinci sırada 72 binin üzerinde satış adediyle sütyen yer aldı. Üçlü paket külot satışı 40 bin adedin üzerinde olurken, en çok siyah renk tercih edildi. Külotlarda en çok tercih edilen tekli külot modeli yılbaşı külotları olurken en çok tercih edilen trendy külot modeli de dantel detaylı şık kadın ürün modelleri oldu.
Sütyenlerde en çok tercih edilen model özellikle büyük göğüslü kadınların favorisi olan, minimizer kategorisindeki Miranda yerini korudu. Renk olarak ilk sırada siyah tercih edilirken 2.sırada capuccino yer aldı.
Hamile lohusa sütyenlerinde ise beyaz renk tercih edildi.
Ev giyimde eğlenceli pijamalar ve şık gecelik modelleri ön plandaydı
E-ticaret kanalı üzerinden alışveriş yapanların en çok tercih ettiği pijama takımı eğlenceli ve üzeri renkli ve desenli pijama takımları oldu.
Şortlu pijama takımlarında ise yine renkli tasarımlar ön planda yer alırken, en fazla tercih edilen desen karpuz desenli pijamalar oldu.
Geceliklerde ise şıklık ön planda oldu ve dantel detaylı gecelikler tercih edildi.
Hamile / lohusa kategorisinde de gecelikler yeni annelerin ilk tercihleri arasında yer aldı. Yılın gözde rengi pembe oldu.
Ev giyiminde şık ve kolay hareket alanı sağlayan uzun ve kısa sabahlıklar bu sezon yine ön plandaydı. Düz saten işlemeli kısa sabahlıkların yanı sıra uzun desenli sabahlıklar da dikkatleri üzerine topladı.
Erkeklerde ise minimal lacivert desenli maskülen pijama takımı tercih edilirken çocuklarda pembe ve eğlenceli desenler ön sırada yerini aldı.
Plaj giyimde tropikal desenler tercih edildi
Plaj giyim alışverişinde en çok bikini alt ve üstleri satın alınırken bikini ve mayolarda yine en çok siyah renk tercih edildi. Tercih edilen diğer renkler mavi ve kırmızı oldu. En çok tercih edilen desen ise tropikal baskılı desen oldu.
Plaj modasının tamamlayıcısı olan pareolarda ise en çok ekru renk tercih edildi.
Internetten en çok soket çorap satın alındı
Geçen yıla göre %54 büyüyen çorap kategorisinde 30 binin üzerinde satış adediyle en çok soket çoraplar tercih edildi.
Külotlu çoraplarda en fazla siyah renk satın alınırken desenli çorapların gözdesi puantiyeli patik çoraplar oldu.