Dev markalar caddelere daha yoğun şekilde inmeye hazırlanıyor. AVM’lerdeki artan yüksek kira bedelleri ve çok sayıda markanın yer alması, girişimci ve yatırımcıları alternatifler üzerinde düşünmeye itiyor.
Mağazalardaki ürünlerin fiyatlarındaki artış bir çok tüketiciyi AVM yerine caddelerde alışveriş yapmaya doğru yönlendirmişti. Bunu avantaja dönüştürmek isteyen yatırımcılar şehir merkezlerini hedef alacak.
Merkez Noktalar Yatırımcıların Dikkatinde
Yatırımcılar, alışveriş mağazalarının sadece AVM’ler üzerinde konumlanmasının yanlış olduğunu ve önemli noktaların da mağazacılık sektöründe aktif rol oynaması gerektiği görüşünde. Nitekim yatırımcılar bu noktada bir çok şehirde önemli meydan ve merkez noktaları incelemeye almış durumda.
Yapılan açıklamalar alışveriş merkezlerine yapılan yatırımın azaldığına yönelik olduğunu bizlere aktarıyor. Tüketici de bu noktada ikiye ayrılmış durumda. Tüm faktörler ele alındığında caddeler gelecekteki alışveriş noktaları için önemli rol oynayacak.
Günümüzde bir çok meydan ya da cadde üzerinde sık şekilde alışveriş için mağazalar aslında aktif şekilde yer almakta. Fakat yatırımcıların amacı daha büyük ölçekli mağazalar konumlandırmak. Türkiye’de büyük ölçekli mağazalar AVM’ler dışında oldukça az.
Aslında yıllar önce bu durum tam tersine işliyordu. Artan AVM sayısı durumun değişmesinde önemli rol oynadı. Şimdi ise mağazacılık sektöründe yeni bir değişim için adımlar atılmak üzere. Özellikle yatırımcıların Anadolu’daki şehirleri mercek altına alarak inceledikleri belirtiliyor. Büyük şehirlerde ise durum eşit yönde ilerleme göstermeye devam edecek gibi.