AVM’lerin Tahtı Sallanıyor

Son 10 Yıl içerisinde artan AVM sayısı günümüzde hızla artmaya devam ederken, AVM’den alışveriş yapanları ne kadar olumlu etkiliyor dersiniz? 2000’li yıllardan sonra Türkiye’de hızla artan AVM sayısı günümüzde oldukça artmış durumda.

Büyük illerde sayısı 10’u bulan AVM’ler küçük şehirlerde de bir elin 5 parmağına ulaşmak üzere. Tabi AVM’lerin en büyük ziyaret kaynağı giyim ve kıyafet alışverişi.

Fakat Ülkemizdeki ciddi fiyat artışları AVM’deki giyim mağazalarını olumsuz etkilemiş durumda.

Butik Mağazalar Revaçta Olacak

Ülke genelinde son on yılı kapsayan bir anket yapıyor olsak bir çok kişi giyim alışverişlerinde AVM’leri tercih ettiği yönde bir sonuç ortaya çıkacaktır.

Bunun en büyük sebebi AVM’lerdeki çeşitlilik, rekabetin getirmiş olduğu uygun fiyatlar ve bir çok seçeneğin tek bir yerde bulunabiliyor olması.

Butik mağazalar bu konuda müşterilerin tüm isteklerini karşılama konusunda yeterli başarıyı sağlayamayabiliyor. AVM’lerde çok sayıda bilindik marka ise bizler açısından fazlasıyla tatmin edici. Fakat günümüzde giyim alışverişlerinde yön tersine dönmeye başladı.

Nasıl mı? Fiyatların artışı bu günlerde insanların yönünü butik mağazalara çevirmesinde büyük etken.

AVM’ler bilindiği üzere dünya ve Türkiye genelinde önemli markaları bünyesinde barındırıyor. Haliyle fiyatlandırma politikası AVM’deki masrafların karşılanması konusunda yeterli olabilecek düzeyde yansıtılıyor.

Haliyle fiyatlara yansıyan masraflar insanların alım için ayırdıkları bütçeyi de olumsuz etkiliyor. Çözüm ise eskiden fazlaca revaçta olan sokak butikleri. Günümüzde bir çok kişi alışverişlerini eski yıllarda olduğu gibi mahalle ve sokaklarda yer alan butik giyim mağazalarına çevirmiş durumda.

Dev markalar için caddelerdeki butik mağazalar ciddi bir rakip olarak görülmese de toplum olarak ciddi bir yönelimin olması halinde büyük markaların satış rakamları belirgin oranda azalacak gibi görünüyor. Türkiye genelinde yaşanan fiyat politikasının ilerleyen yıllarda benzer şekilde devam etmesi butik mağazaları biraz daha öne çıkaraktır.

Ayşe Özgün

Moda ve alışveriş kategorilerinde trend stiller ve markalardaki indirimler, kampanyalar hakkında bilgiler sunar. Sağlık uzmanı olan editörümüz uzmanlaştığı alanlarda farkındalık yaratmayı hedefliyor. İletişim: ayse.ozgun@aysha.com.tr

Henüz Yorum Yok

Bir Cevap bırakın

seo