Artan fiyatlar AVM’lerdeki birçok mağazanın satışlarını düşürmesine rağmen mağazalar kazanmaya devam ediyor. Yapılan araştırmaya göre AVM’leri sadece yerel halk ziyaret etmiyor.
Yılın her mevsimi yurt dışından binlerce turistin ve gurbetçinin gelmesi, AVM’lerde alışverişleri pozitif anda etkiliyor. Euro ve dolar karşısında Türk lirasının değerinin çok azalmış olması, turistlerin Türkiye’de alışveriş yapmasını kolaylaştırıyor. Kaliteli ürünleri uygun fiyata almak fazlasıyla mümkün.
Alışveriş İçin Geliyorlar
Yıllar öncesinde dünyanın zenginleri alışveriş için Milano ve New York gibi önemli şehirlere giderek alışveriş yapardı. Günümüzde ise İstanbul oldukça revaçta. Yurt dışından alışveriş için Türkiye’ye çok sayıda turistin geldiği görülüyor. Uygun uçak bileti alarak yurt dışından günübirlik Türkiye’ye alışveriş yapmak için gelenler bile mevcut. Bu durum Türkiye’deki AVM’lerin cirosunu belirgin şekilde arttırdı.
Türkiye’de aktif olarak 420 alışveriş merkezi bulunuyor. Bu alışveriş merkezlerinin 150’ye yakını ise İstanbul’da. Ankara, İzmir, Antalya gibi şehirlerde ise bu sayı düşük kalsa da yine de oldukça büyük alışveriş merkezlerine sahip. Turistler ise genellikle İzmir ve İstanbul’u tercih ediyor. İstanbul’da özellikle moda haftalarını da düzenlenmesi, daha fazla ürün yelpazesinin yer alacağı düşüncesi daha fazla ziyaret edilmesini sağlıyor.
Türkiye’de bu yıl açılış için bekleyen 40’a yakın yeni alışveriş merkezi bulunurken bunların yarısından fazlası İstanbul’da açılacak. Bu anlamda İstanbul, Türkiye’nin yaklaşık yüzde 40’lık oranıyla en fazla AVM barındıran ili olarak öne çıkıyor.