Sıkı durun, bu istatistik sizi şaşırtabilir. Sebebi günümüzde yoğun şekilde internet üzerinden alışverişin yapılması. Son 10 yıldır internet kullanımındaki artış, online alışveriş mağazalarının hızla çoğalması, bir çok markayı tek bir yerden görebilme imkanı, geniş ürün yelpazesi ve hatta bazı zaman fiziksel mağazalarda bile bulamayacağınız ürünlerin internet üzerinden satılabiliyor olması önemli avantajlar içeriyor. Buna rağmen kıyaslama yapıldığında fiziksel mağazalar şaşırtıcı bir sonuç sunuyor.
FİZİKSEL MAĞAZA SATIŞLARI ÖNDE!
Bu istatistiğin sadece Avrupa baz alınarak yapıldığını belirtelim. Avrupa’da bir çok alışveriş sitesi her saniye onlarca ürün satıyor. Fakat buna karşılık fiziki mağazalar boş durmuyor. Sadece AVM olarak düşünmeyin. Caddelerdeki butik mağazalar da fiziki mağaza kapsamında ve sandığınızdan çok daha fazla ilgi görüyor.
Yapılan araştırma Türkiye’yi de kapsıyor. Slovakya, Rusya, Macaristan, Romanya, Yunanistan, Çek Cumhuriyeti gibi ülkeler arasında yapılan araştırma online alışveriş rakamlarının daha az olduğunu bizlere gösteriyor. Avrupa’da bu oranın birbirine en yakın olduğu ülke Slovakya. %55 oranında fiziksel mağazadan alışveriş yapan Slovaklar %45 oranında interneti tercih ediyor. Rusya ise bu alanda en fazla fiziki mağazaları tercih eden ülke. %73 oranında fiziki mağazalar tercih ediliyor.
TÜRKİYE’DE ORAN YÜKSEK!
Türkiye tarafından bakıldığında birbirine yakın oranlar görülmekte. %43’lük kesim alışveriş için interneti tercih ediyor. Sık yapılan internet kampanyaları cezbedici en önemli kriter. %57’lik kısım ise mağazaya giderek ürün almayı tercih ediyor.
Bu araştırmalar sadece giyim üzerine yapılmış olup teknolojik ürünleri kapsamamakta. Tercihini internet sitelerinden alışveriş yapmakla kullananların çoğunun ortak sebebi daha az zaman kaybı sunması