Global Moda Arama Platformu Lyst, Geçtiğimiz Yılın En’lerini Açıkladı!

2017 yılı, moda dünyasını sizce nasıl tanımlıyor? Yeni yılın başlamasıyla birlikte global moda arama platformu ‘’Lyst’’, geçtiğimiz yılın en çok aranan markalarını, moda terimlerini ve en popüler moda ürünlerinin hangileri olduğu açıkladı. Elbette bu sonuçlara ulaşmak çok kolay değildi. 120 ülkeden, 100 farklı çevrimiçi moda-yaşam tarzı yayının incelenmesi, 30 binden fazla makalenin analiz edilmesi, 100 milyondan fazla yapılan moda aramalarının, satış verilerinin, sayfa görüntülemelerinin istatiksel sonuçları temel alınarak, dünya modasının 2017 yılını nasıl geçirdiği gözler önüne serildi.

            EN SEVİLEN MARKA BALENCİAGA

İspanyol moda devi Balenciaga, 2017’nin en çok aranan markalar listesinde Gucci’yi geride bırakarak yılın en sevilen markası oldu. Son zamanlarda adına çok sık rastladığımız Milano kökenli Off – White ise; en çok aranan üçüncü marka olmayı başardı. Diğer popüler markalar ise şöyle;

 

                                                    1. BALENCIAGA                           2. GUCCI                                       3. OFF – WHITE

 

                                                         4.VETEMENTS                          5. GIVENCHY                                  6. VALENTINO

 

 

                                             7. SAINT LAURENT                         8. STONE ISLAND                     9.MONCLER

               10. RAF SIMONS

      

İNTERNETTE EN ÇOK ARANAN MODA ÜRÜNLERİ

      Lyst’in küresel arama ve satış verilerine göre, Gucci’nin çok çeşitli renk ve desenlerden oluşan Marmont çantaları, kemer ve çapraz çantaları yılın en çok aranan çantalarındandı.

 

 

                            Lyst.com‘a göre denim kumaştan üretilen parçalar küresel çapta popülerliğini korurken; gingham, kadife, ekose, puantiye, çizgi gibi daha spesifik baskı ve desenler bu yıl internet üzerinden daha fazla aratılmış.

             2017’nin en popüler moda eğilimi olan iri ve gösterişli formlardaki küpeleri ise, kuşkusuz yılın en çok aranan ve görüntülenen takısı olmuş.

 

  

       YILIN MODA SÖZCÜĞÜ İSE ‘’POWER’’ (GÜÇ) OLDU…

Lyst’in 30 binden fazla makale ve moda yayınını inceleyerek elde ettiği listede, ilk sırada yer alan kelime ‘’power (güç)‘’ oldu. 2017’nin en hit kelimesi power’ ın hangi anlamda kullanıldığını kestirmek biraz göreceli. Zira kadınların moda dünyasına yön veren etkin duruşuna mı yoksa Saint Laurent ve Balenciaga gibi markaların koleksiyonlarında yer alan güçlü, maskülen takım elbiselere mi gönderme yapıldı? Yorum bu noktada size kalıyor…

 

 

            Listenin ikinci sırasında ise “woke(uyanış/ayık)” kelimesi karşımıza çıkıyor. Bazı moda çevreleri,  Dior’un ‘’We should all be feminst ( hepimiz feminist olmalıyız)’’ tişörtünü aktivistliğin uyanışı şeklinde yorumlarken; Calvin Klein, Ralph Lauren, Armani, Gucci, Hugo Boss , Tommy Hilfiger, Michael Kors ve Jimmy Choo gibi moda devlerinin, doğaya daha duyarlı bir üretim gerçekleştirmek adına, gerçek kürk kullanımını bırakacağına ilişkin haberlere atıfta bulunulduğunu düşünerek  ‘’woke’’ kelimesinin popülerliğine daha farklı bir perspektif çiziyor ve listenin geri kalanını sizlerle paylaşıyorum.

 

3.Statement

4.Floral

5.Millennial

6.Extra

7. Masculine

8. Cult

9. Ugly

10.Vegan

 

 

 

Şeyma Yükseltan Gövdeli

1987 doğumlu olan Şeyma Yükseltan Gövdeli, üniversitede Moda Tasarım Öğretmenliği bölümünden mezun olduktan sonra, eğitim bilimleri ana bilim dalında lisansüstü eğitimini tamamladı. Özel ilgi alanı olan moda, moda psikolojisi ve styling üzerine yazılar kaleme alan yazarımız, modest giyime farklı bir bakış açısı kazandırmayı vizyon edinmiştir.

Henüz Yorum Yok

Bir Cevap bırakın

seo