Giyim alışverişleri günümüzde genellikle AVM’ler, butik mağazalar ve online alışveriş siteleri üzerinden gerçekleşiyor. Yıllar geçtikçe artan alışveriş siteleri, müşteri portföyünü genişletirken diğer taraftan memnuniyetin düşük kalması zaman içerisinde alışverişlerin internet üzerinden azalmasına sebebiyet veriyor. Şu sıralar ise giyim sektöründeki alışverişlerde öncelik alışveriş siteleri olmaktan çıktı.
Güven Problemi Oluştur
Türkiye baz alındığında giyim alışverişleri bir kaç site üzerinden yapılarak popüler hal aldı. İlk dönemlerde fiyat avantajı, görseldeki ürün ile teslim alınan ürünün birebir oluşu, beklenen kalitenin tatmin edici oranda sağlanması gibi kriterler bir çok kişiyi memnun ediyordu. Günümüzde ise farklı durumlar ortaya çıkmış durumda. İnternet üzerinden alışveriş yapmak istediğinizde çok geniş bir ürün yelpazesi söz konusu. Ürün fazlalığı çeşitli problemleri de beraberinde getiriyor.
Güven problemi oluşmasına neden olan etkenklerin başında satın alınan ürünün kalitesinin tatmin edici düzeyde olmaması. İnternet üzerinden alınan ürünler genellikle daha ucuz olduğu için tercih edilmişti. Günümüzde de bu bilgi yaygın durumda. Fakat ucuz ürün olması kaliteyi düşürüyor. Eğer bilmediğiniz bir marka ya da ürün alıyorsanız ürünün beklentiyi karşılamaması mümkün. Nitekim güven problemi yaratan etkenlerden biri kalitenin yeterlilik sağlamaması.
Bir diğer etken durum ise bedenler. Her markanın ölçüleri aynı olmayabiliyor. Bu sebeple insanlar satın alacakları ürünün ölçülerinin üzerine olup olmayacağı konusunda şüphe duyuyor. Bir çok kişi satın aldığı kıyafetten ölçü olarak memnun kalmıyor. Bu da yine olumsuz bir durum yarattığı için güven problemini öne çıkarıyor.
Ve son olarak öne çıkan kriter yanlış ürün gönderilmesi. Günümüzde her 10 alışverişten biri yanlış gönderi olarak iade ediliyor. Firmalar bu tür durumlarda sorumluluğu üstlense de müşteri açısından memnuniyetsizlik yaratıyor.
Türkiye’de belirttiğimiz sebepler dolayısıyla internet alışverişlerine olan güven puanı her geçen gün düşüyor. Bir dönem giyim için alışverişler internete yönelim konusunda artarken, gelecekte aksi bir durum yaşanarak tekrar mağazalara yönelimin artması muhtemel.