Türkiye’nin butik ve özel konseptli yeni parfüm markası Jammy Perfume’ün kurucusu Halil Tellioğlu ile markanın kuruluş hikayesi, parfüm koleksiyonu üzerine bir röportaj gerçekleştirdik…
“Kokunun da ötesi” sloganıyla ortaya çıkarttığınız Jammy Perfume markasının hikayesini bir de sizden dinleyebilir miyiz?
Avrupa ve İngiltere’de yaşadığım zamanlarda butik ve tasarım yönüyle parfüm mağazaları üzerinde ciddi araştırma yapma fırsatım oldu. Ocak 2018 tarihinde İngiltere’de yaşadığım dönemde uzun süren araştırmalarımın bir neticesi olarak Jammy Perfume’nin ilk girişim fikirleri filizlendi.
Türkiye’ye tekrar geldiğim zaman içerisinde “Butik ve özel bir konseptle neden yerli üretim parfüm olmasın” diye düşünüp Jammy Perfume ismini bularak girişimimizin temelini attım.
Markanın ismine gelecek olursak, ürünlerimizin son derece kaliteli olmasını hedeflediğimiz ve ürünlerimiz perfume segmentinde üretileceği için Jammy Perfume ismini benimsedim. İsmi benimsedikten sonra parfüm sektöründe nasıl bir yer edineceğime dair araştırma faaliyetleri yapıp, günümüzün çağı ve teknolojisini göz önünde bulundurarak iş modeli olarak e-ticaret’i tercih ettim.
Her girişimin en kritik süreci başlangıç aşamasıdır. Girişimimde kritik süreci arkamda bıraktıktan sonra işin en zevkli kısmına geçtim. Markamızın dijital varlıkları olan web sitesi ve sosyal medya hesaplarını oluşturduktan sonra ürünlerimizin kimliğini en iyi şekilde yansıtan ürün tasarımını gerçekleştirdim.
Ürünlerimin tasarımlarını gerçekleştirirken birbirinden özel insanlarla tanışma fırsatı elde ettim. Parfümün ham maddesi olan esans seçimimde ve bu süreçte Selpa Kimya’nın sahipleri olan Mustafa Öztürk ve Cihat Akyüz‘ün fikirleri bana yol gösterici oldu.
Parfümlerde La Casa De Papel Esintisi!
İlk parfüm koleksiyonunuzda, dünyada şu aralar en çok izlenen dizilerden biri olan La Casa De Papel’den esinlendiğinizi biliyoruz. Bu fikir tam olarak nereden çıktı?
Ürünlerimi tasarlarken her şehrin kendine özgü bir dokusu olduğunu düşündüğümden ürünlere şehir isimleri vermeye karar verdim. Türkiye’de ve dünya genelinde en çok izlenen diziler arasında yer alan “La Casa De Papel “dizisinden esinlenerek koleksiyonumu “La Casa De Papel Collection” adı altında çıkararak, ürünlere dizideki figürlerin isimleri olan şehir isimlerini verdim.
Parfümlerinizi online olarak kendi siteniz ve belirlediğiniz satış noktaları üzerinden satıyorsunuz. Peki Jammy Perfume’ün nerelerde satış noktaları bulunuyor?
Ürünleri markamızın web sitesi https://jammyparfum.com başta olmak üzere Zb Desing, C’est La Vie Cosmetique mağazalarında, birçok festival ve etkinliklerde satışını gerçekleştiriyorum.
Parfümlerinizi tasarlarken nelere dikkat ediyorsunuz? Parfümlerinizin içeriklerinde en çok hangi esansları kullanıyorsunuz?
Koleksiyonumdaki koku özlerine koleksiyon şehirlerden oluştuğu için şehirde yaşayan insanlardan ve şehir yaşamından esinlenerek karar verdim. Ürünlerimin içerik haritasında meyve, çiçek ve baharat esintisi bulunmaktadır. Parfümlerimizin parfüm olmasını sağlayan, esansların kıvamında karışımıdır.
“Parfüm Tende Denenmeli”
Sizce parfüm alınırken nelere dikkat edilmeli?
Parfüm; kişinin kimliği gibidir. Bu yüzden parfüm seçilirken kalıcılığın yanında insan teninin kabulü göz önünde bulundurulmalıdır. Parfüm herkes için aynı kokar ama tene işlendiği zaman herkeste farklı bir koku bırakır. Bu nedenle parfüm alınırken tenin kabulü konusu göz önünde bulundurulmalıdır. Parfüm tuşlukta değil tende denenmelidir
Tüm ürünleriniz 100 ml şişelerde satışa sunuluyor. Bunun özel bir sebebi var mı?
Parfüm sektöründe 100 ml en çok tercih edilen hacim olduğu için 100 ml tercih ettim.
Geleceğe yönelik büyüme hedefleriniz neler? Yeni koleksiyonda bizleri neler bekliyor?
Markamızın geleceğe yönelik birçok hedefi bulunuyor. En önemli hedefim; kokularımla daha çok insana ulaşmak. Bu nedenle satış noktalarımızı arttırmaya yönelik gelen talepleri değerlendiriyoruz. Aynı zamanda birbirinden farklı konseptleriyle insanların koku anlamındaki bütün ihtiyaçlarına hitap etmeyi hedefliyoruz.