Mercedes-Benz Fashion Week Istanbul İlkbahar/Yaz 2019 sezonu 11-14 Eylül 2018 tarihleri arasında Zorlu Performans Sanatları Merkezi’nde gerçekleşecek. Modaya yön veren birçok tasarımcı firma gösterileriyle bütünleşen defilelerini sergileyecek. Bu yıl 12. Sezonun açılışı yapan organizasyonda hangi temanın ve renklerin ön plana çıkacağı merak konusu.
29 TASARIMCI 29 DEFİLE
Mercedes Benz Fashion Week İstanbul bugün Zorlu Performans Sanatları Merkezi’nde kapılarını araladı. Toplamda 29 tasarımcının koleksiyonunun yer alacağı dev organizasyon 4 gün boyunca moda tutkunlarının ilgi odağı olacak. Birçok kültür ve akımdan ilham alınarak hazırlanan koleksiyonlarda floral çizgilerin ve bahar temasının ön plana çıkması bekleniyor. İlk defile bugün (11 Eylül 2018) saat 15.00’da gerçekleşecek. Açılışı Türk modasına yön veren başrol isimlerden Deniz Berdan (DB BERDAN) yapacak.
Moda dünyasında adı sıkça geçen diğer bir isim Raşit Bağzıbağlı. Bağzıbağlı, 3 kuşaktır taşığı haute coute kimliğini bu akşam saat 19.00’da yeniden tanıtacak. Zarif ve ışıltılı detaylara özel tasarımlarında ve gelinliklerinde yer veren tasarımcının ilkbahar-yaz koleksiyonuna elegan ve zengin kumaşlar damga vurdu. Ünlü isimlere hazırladığı tasarım gelinlikleri ve elbiseleri ile birçok kesimden beğeni toplayan Bağzıbağlı “Rashid” markası ile bugün saat 19.00’da yeni koleksiyonunu tanıtacak.
GENÇ TASARIMCILARA DESTEK
Mercedes-Benz Fashion Week Istanbul’un 12. sezonunda etkinlik takviminde moda endüstrisinin tecrübeli isimlerinin yanı sıra genç ve yetenekli tasarımcıları bir araya getiren karma defileler dikkat çekiyor. KARMA 1 defilesinde Selen Akyüz ve Sezgi Tüzel, KARMA 2 defilesinde ise Tuğçe Özocak’ın markası Third ve Şebnem Günay İlkbahar/Yaz 2019 koleksiyonlarını MBFWI podyumunda sergileyecekler. Her sezon desteklediği tasarımcının defilesini sunan etkinlik isim sponsoru Mercedes-Benz 12. sezonda ilk defa bir erkek giyim markasını destekleyerek Brand Who’nun İlkbahar/Yaz 2019 koleksiyonunu “Mercedes-Benz presents Brand Who” ismiyle sunacak. Kadınlar kadar erkek modasının da ön planda olduğu moda haftasında, sokak stilleri zaman zaman kadın influencerlar kadar konuşuluyor. Geçtiğimiz sezondan beri devam eden “Mercedes-Benz Uluslararası Tasarımcı Değişim Programı” kapsamında son yıllarda moda endüstrisine damgasını vuran Gürcistan’ın ses getiren tasarımcısı Ani Datukishvili de, İlkbahar/Yaz 2019 koleksiyonunu “Mercedes-Benz presents Ani Datukishvili” ismiyle İstanbul’da MBFWI podyumuna taşımanın heyecanını yaşıyor. Bu proje ile genç ve yetenekli tasarımcıların dünyaya adını duyurması hedefleniyor. Bununla birlikte erkek giyim sektöründeki tasarımcılar bu büyük etkinlikte yer alma imkanı ve koleksiyonlarını moda severler ile buluşturmayı hedefliyor.
DÜNYANIN EN PRESTİJLİ MAĞAZALARI MBFWI’ DA
Bu yıl MBFWI’a yabancı basın mensuplarının ve dünyaca ünlü zincir markaların satın alma sorumlularının alakası oldukça yüksek. Moda haftasını dikkatle takip edecek olan basın mensupları arasında global dergiler de yer alıyor. Bunların başında Vogue China, Elle Man China, Forbes İngiltere, Achtung Magazine, GQ Japan gibi yayınlardan önemli gazeteciler çekiyor. Aynı zamanda Saks Fifth Avenue, Lane Crawford, Joyce, Debenhams, Barney’s gibi önemli mağaza zincirlerinin satın alma sorumluları da 4 gün boyunca katılacak.
SÜRDÜRÜLEBİLİR MODA PANELİ
MBFWI 12. Sezonda da katılımcılara modanın tekniğinden ve bilinmeyen yönlerinden bahsedecek. Etkinlik kapsamı boyunca birçok kurum e ticaretten trend tahminine, modada devrimden endüstriye kadar çok sayıda konuya değinecek. Katılımcılar defilelerin yanı sıra bu paneller ile merak ettiklerini sorma ve öğrenme fırsatı bulacak. Türkiye’de moda endüstrisinin bugünü ve geleceği, global trendlere paralel olarak yeni açılımlar ve endustrinin yarınına yön verecek yenilikçi yaklaşımlar, bu etkinlikler aracılığıyla masaya yatırılacak. Dünyanın önde gelen trend tahmin ajanslarından WGSN, önümüzdeki sezonların trend öngörülerini davetlilerle paylaşırken, TENCEL™ markası ile etkinlik ana sponsorlarından biri olan dünyanın en büyük botanik selüloz elyaf tedarikçilerinden Lenzing, Ferhan İstanbullu moderatörlüğünde bir “Sürdürülebilirlik Paneli” ile sektörde çok konuşulan modada ve tekstilde sürdürülebilirlik konusunu işleyecek. Etkinliğin bir diğer ana sponsoru DHL, e-ticaretin geleceğine dair bir panele ev sahipliği yapacak. MBFWI’nin destekçilerinden İstanbul Moda Akademisi ise genç tasarımcıları bir araya getiren bir panelle Türk moda tasarımcılarının yeni jenerasyonuna ayna tutacak.