Mercedes-Benz Fashion Week Istanbul’un (MBFWI) 12- 16 Ekim arasında tamamen dijital platformlar üzerinden Türkiye Tanıtım Grubu (TTG) desteği ile gerçekleşen 15. sezonu sona erdi. Herkesin defileleri, en ön sıradan oturur gibi ekranları başında www.mbfwistanbul.com adresinden izleme ayrıcalığına eriştiği MBFWI, dünya genelinde yaklaşık 26 milyon gösterime ulaştı.
MBFWI kapsamında tasarımcıların İlkbahar/Yaz 2021 sezonlarının yanı sıra Sonbahar/Kış 2020-21 sezonlarına da yer verildi. Böylece hem sezon içi koleksiyonlarını son tüketici ile hem de gelecek sezon tasarımlarını moda profesyonelleriyle buluşturan season-free bir platform sunuldu.
KATILIMCI TASARIMCILAR
Mercedes-Benz Fashion Week Istanbul kapsamında 15. sezonda koleksiyonlarını sergileyen tasarımcı markaları ve tasarımcılar arasında Belma Özdemir, Ceren Ocak, Cihan Nacar, Çiğdem Akın, Emre Erdemoğlu, GokhanYavas – Gökhan Yavaş, Hakaan Yıldırım, Karma – Mehmet Emiroğlu, Engin Ekinci, Seydullah Yılmaz, Kith&Kin- Sena Serra Kefeli, Mercedes-Benz presents Özlem Süer, Mehtap Elaidi, Meltem Özbek, Mert Erkan, MİİN by Kadir Kılıç, Murat Aytulum, Museum Of Fine Clothing – Eda Güngör, Natalie Kolyozyan, Nedo by Nedret Taciroğlu, New Gen (Aycan Hakalmaz, Ezgi Yıldırım, Mehmet Demir, Selina Alp, Süreyya Süleymanoğlu, Tanyeli Erdem), Nihan Peker, Niyazi Erdoğan, Özgür Masur, Özlem Kaya, Raşit Bağzıbağlı, Simay Bülbül, Sudi Etuz – Şansım Adalı, T.A.G.G. – Gökay Gündoğdu, Tuba Ergin, Tuvanam ve Y Plus by Yakup Biçer yer aldı.
CANLI YAYINDA MODA SOHBETLERİ
Çekimleri Ağustos ayında Galataport İstanbul ve Tophane-i Amire Kültür ve Sanat Merkezi’nde gerçekleştirilen defileler, tasarımcıların retrospektif videoları, backstage hikayeleri gibi yaratıcı içerikler eşliğinde hafta boyunca izleyicilerle buluştu. Defilelerin ardından Fişekhane’de kurulan stüdyoda tasarımcı ve konuklarıyla birlikte gerçekleştirilen canlı yayınlarda koleksiyonlara bakış, modada dijitalleşme süreci ve daha fazlası konuşuldu.
GLOBAL ÇAPTA SES GETİRDİ
Bu sezon moda yayıncılığı anlamında dünya çapında lider iki marka olan Vogue Runway ve Business of Fashion ile bir iş birliğine imza atan MBFWI, etkinliğin satın alma kısmında ise yine global ölçekte önde gelen dijital toptan satın alma platformlarından JOOR ile bir özel ortaklık gerçekleştirdi. Böylece tasarımcılar JOOR üzerinden koleksiyonlarını 144 ülkeden 200.000 satın almacıyla buluşturma şansı yakaladılar.
RAKAMLARLA İLK DİJİTAL MBFWI
Mercedes-Benz Fashion Week Istanbul tedarikçi sponsoru L’Oréal Professionnel, 150’yi aşkın kuaförüyle toplam 23 defilenin saç uygulamasını L’Oréal Professionnel ürünleriyle gerçekleştirdi. Mercedes-Benz Fashion Week Istanbul resmi tedarikçilerinden M.A.C Cosmetics, 13 makyaj sanatçısı ile toplam 23 defilenin makyaj uygulamasını üstlendi.
Hem defile çekimleri hem de Fişekhane’de geçekleşen canlı yayınlarda yaklaşık 200 kişilik bir ekip farklı görevlerde yer alarak kusursuz bir moda haftası yayını için çalıştılar. Defile ve stüdyo çekimlerinde yeni normale uyum ve sağlık önlemleri kapsamında tüm katılımcıların ateş ölçümü yapılarak alana girişi sağlandı. Her katılımcı sağlık beyanname formunu doldurarak alana giriş yapmasının ardından alan içerisinde maske kullanılması zorunlu tutuldu. Alan içerisinde bulunan dezenfektan noktalarının ve gün içinde gerçekleşen her çekim öncesinde, ek olarak her gün sonunda tüm alan dezenfeksiyon sistemleri ile dezenfekte edildi. Alandaki kişi sayısını sınırlı tutmak adına tüm giriş çıkışlar titizlikle kontrol edildi.