İncir Yazılım tarafından hayata geçirilen ve hastaların uzman doktorlarla iletişim kurmasını sağlayan Ask2doctor.com, uluslararası çapta hastaların doktorlarla görüşerek tedavi ve önerileri almasını sağlıyor. Sağlık turizmi alanında ziyaretçi sayısı bakımından dünyanın en çok tercih edilen dördüncü ülkesi olan Türkiye, Covid-19 virüsü salgınıyla birlikte dijitalleşerek sağlık turizminde online hekim danışmanlığı revaçta olmaya başladı.
Salgın döneminde yüzlerce yabancı hasta Türk hekimlerde online danışmanlık aldı. Özellikler uzman doktorlarıyla öne çıkan Türkiye’ye 2019 yılında gelen 1.5 milyon yabancı hasta sayesinde toplamda 6 milyar dolar gelir elde edildi. 2019 yılının Aralık ayında, Çin’in Wuhan eyaletinde ortaya çıkan Covid-19 virüsü salgınıyla birlikte uygulanan seyahat kısıtlamaları tüm dünyada sağlık turizmini sekteye uğrattı. Pandemi sürecinde sağlık sistemindeki zayıflıklar nedeniyle eleştirilen İtalya, İspanya ve diğer Avrupa ülkeleri yeni normalde sağlık turistlerinin güvenini kaybederken, Türkiye sağlık alanındaki altyapısı ile güveni kazandı. Bu süreçte Türkiye’ye gelemeyen hastalar online araçları kullanarak sağlık danışmanlığı almaya devam etti.
Uzman doktorlar ve hastaların etkileşim kurarak uluslararası çapta hastaların doktorlarla görüşerek tedavi ve öneri almasına öncülük eden Ask2doctor.com’un (doktora sor) CEO’su Doç. Dr. Mehmet Bilgehan Yüksel, “Türkiye’de tedavi gördükten sonra ülkesine dönen hastalarımızın takip ve muayeneleri imkanlar dahilinde bu platformlar üzerinden gerçekleşti. Ayrıca sağlık ve estetik sorunları nedeniyle de birçok yabancı hasta bu platform üzerinden taleplerini ileterek normalleşme dönemi için rezervasyon gerçekleştirdi. Sağlık turizminde Türkiye’nin var olan durumdan kaynaklı eline geçirdiği avantajı, dijitalleşme ile katlayacağını görüyoruz” dedi.
DÜNYANIN DÖRT BİR YANINA TÜRK DOKTORLARI DESTEK VERECEK
İncir Yazılım tarafından hayata geçirilen projeyle dünyanın herhangi bir ülkesinde sağlık problemi yaşayan kişinin Türkiye’deki deneyimli doktorlara ulaşabildiğinin altını çizen Yüksel, “İnternet ortamında sağlık problemine dair alanında uzmanlaşmış profesyonellerle hasta rahatlıkla görüşerek sağlık danışmalığı hizmeti alabiliyor. Bu sayede hasta ülkemize gelmeden önce sağlık sorununun çözümü hakkında doğru bilgiye ulaşıyor ve bunun sonucunda ülkemize daha fazla sayıda sağlık turistinin gelmesi sağlanıyor. Özellikle Covid-19 virüsü salgını sürecinde, ülkemize gelemeyen yabancıların kaliteli sağlık hizmetine kolayca ulaşmasını ve ülkemizde sunulan kaliteli sağlık hizmeti hakkında uluslararası farkındalığın en üst düzeye çıkarılmasını hedefledik” ifadelerini kullandı.