Bitmek bilmeyen küresel mülteci sorunları ve Müslümanlar’a karşı sert uygulamalara şahit olunduğu bir dönemde, spor giyim dünyasının yıldızlarından olan dev marka Nike, piyasaya çıkardığı Nike Pro Hijab ile tüm algıları yıkmaya başardı.
Nike’ın farklı spor dallarında olan sporcuların inanç ve değerlerini profesyonel hayatta da muhafaza edebilmeleri ve onların da spor dünyasının bir parçası olduklarına inandırmak için attığı bu yeni adımı, markanın dünyada lider olma yolunda ilerlediğinin bir işareti olarak algılayabiliriz.
NASIL ORTAYA ÇIKTI?
Son birkaç yıldır Beaverton Oregon’daki en iyi sporcularla yapılan Nike World Headquarters toplantıları, rekabet sırasında geleneksel başörtü takmanın performans sorunlarına yol açtığını açıkladı. Örneğin, Birleşik Arap Emirlikleri’nden kadın halterci Amna Al Haddad, giysinin ağırlığını, hareket sırasında başörtünün kayacağını ve nefes alma eksikliği yaşadığı için odaklanmakta sorun yaşadığını anlattı. Ayrıca, performans göstergelerinin bulunmasında aşırı derecede zorlandığını da belirtti. Eskrim Şampiyonu İbtihaj Muhammad da Nike’ın bu girişimi ile ilgili, “Bu tasarım Müslüman kadın sporcuları ile tesettürleri arasındaki bağı güçleştirmeye ve sporu daha kapsamlı bir alana dönüştürmeye yardımcı olacak.” dedi.
Bir diğer sporcu, atlet Manal Rostom, kendini yetersiz temsil eden kadın sporcuların özgüvenini artırmak için “Nike pro Hijab’ın, spora karşı tutumlarını sıkıca takip etmeleri için dünya çapındaki kızlara esin kaynağı olacağına inandığını dile getirdi.
PERFORMANSLARDA ARTIŞ…
Nike Pro Hijab’ı deneyen atletler, deneyim sonrası performanslarında artış söz konusu olduğunu belirttiler. Nike Pro Hijab tasarımcılarına göre nefes alabilen ve terleri emen kumaş ve spor giyim takımları, herhangi bir sosyal çevreden bağımsız olarak tüm sporcuların performans göstermeleri için gerekli.
Nike Pro Hijab ürününü çeşitli spor dallarında prototip testlerine tabi tutarak nihai versiyon, serinlik sağlayan, ultra nefes alabilen, esnek kumaştan yapılmış ve farklı yüz şekillerine uyacak şekilde tasarlanmış. Farklı stillere uyum sağlaması için de tasarımını geliştirmeyi, Ocak 2018 itibariyle de geniş renk yelpazesi ile satışa sunulması hedefleniyor.
Böylece Müslüman kadın sporcular artık bir dünya markası tarafından isteklerinin yerine getirilmesi yanı sıra, sporlarını da kendilerini iyi hissederek, tüm engelleri aşarak yapmış olmanın mutluluğunu yaşayacaklar.
Anusha Zubairy