Moda haftaları kadar moda sergileri de günümüzde fazlaca popüler. Hatta bir çok kişi için moda sergileri daha ön planda. Sebebi ise moda haftasında markaların sergiledikleri ürün kısıtlı parçadan oluşurken, sergide ise tüm koleksiyonu sergilemek mümkün. Hal böyle olunca markalar sergiden daha iyi dönüş alabiliyor. Moda haftaları ise markalar için işin gösteri kısmı olarak kalıyor. Bu ay düzenlenen Paris Moda Haftası’nın ardından Paris’te çok sayıda moda sergisi yer alıyor. Katılım ise tüm zamanların rekor seviyesine ulaştı.
HER MARKAYA 1 MİLYON ZİYARET!
Paris’in merkezinde yer alan sergiler arasında öne çıkan markalar Christian Dior ve Louis Wuitton en fazla ilgiyi gören markalardan bazıları. Dior sergisini ziyaret edenlerin sayısı 700 bini geçti. Louis Wuitton’un sergisi ise Dior’un neredeyse iki katına yaklaşıyor. 1,2 milyon ziyaret alan Wuitton, yoğun bir kitlenin göz hapsinde.
Giysiler için açılan sergiler aslında sadece modayı baskın kılmıyor. Moda sektörünün sanat ile buluşması olarak da bakılabilen moda sergileri, sanat camiası tarafından da takip ediliyor.
Moda sergilerinde markaların yüzlerce yeni parçası sergilenirken, katılımcılara kendi çizgilerini de aktarmış oluyor. Dev markaların gelecek zaman dilimi içerisinde moda haftaları kadar moda sergilerine de önem vermesi bekleniyor. Paris’teki iki moda devinin sergisinin ardından Mart ayı içerisinde farklı markaların sergilerinin açılacağı yönünde bilgiler bulunmakta fakat henüz bu markaların hangileri olduğu bilinmiyor.