Olimpos Pharma, ilaç, OTC ve dermokozmetik sektöründe 20 yıl çalışmış profesyoneller tarafından kurulmuş bir şirket. İlk markası Capicade, dermatoloji hekimlerine tanıtım yaparak ve eczane kanalında satışını yapan ve Türkiye’de 15 bin eczanede satışı olan beş yılını doldurmuş bir marka. Olimpos Pharma Genel Müdürü Mehmet Yıldır, koronavirüs salgını sürecinde tüketici ile daha yakın olmak için yeni bir adım atarak Dermocade markasını kurmuş ve en doğru ürünleri tüketici ile her kanalda buluşmayı hedeflemiş.
Firmanız bünyesinde farklı markalar ve geniş bir ürün yelpazesine sahipsiniz. Bu marka ve bünyesinde bulundurduğu ürün kategorileriniz hakkında bilgi verebilir misiniz?
Firmamızda şu an için markasını tescil ettirdiğimiz çok sayıda markalarımız var ama bunlardan en önemlileri ve pazarda olan 3 markamız var. Firma olarak pazar dengelerini çok iyi biliyoruz ve bu dengeyi çok iyi tutuyoruz.
CAPİCADE markası, 5 yıldır sadece eczane kanalında olan ve saç, cilt ve güneş serisi ile yer almakta olup yaklaşık 35 referans ürünü ile 15 bin eczanede satışı yapılmaktadır.
DERMOCADE markası, çok yeni bir marka olup eczane kanalı dışındaki kanallarda satışını planlamaktayız. Kategori olarak saç, cilt, güneş ve bebek serisi ile satışı yapılmaktadır.
HAIRCADE markası ise, saç ekim merkezlerinde saç kategorisi ile satışını planladığımız bir marka.
Dermocade markasını ve ürünleri biraz daha yakından tanıyabilir miyiz?
Dermocade markası, geçen ay piyasaya sürdüğümüz çok yeni markalarımızdan birisi. Türkiye’nin en önde gelen ajanslarından birisi ile uzun süre üzerinde çalışılmış ve çok güzel logo, tasarım ve sosyal medya çalışmaları ile kısa sürede ön plana çıkmış ve her kesimden çok ilgi gördü. Daha ilk haftada marka tasarım çalışması Packaging Of The World’de en iyi ambalaj ve tasarım adayları arasına girerek yarışmaya hak kazandı. Markamızı eczane kanalı dışında satmayı planlıyoruz ve kategori olarak saç, cilt, güneş ve bebek serisi ile ön plana çıkıyoruz.
Saç grubunda özellikle saç derisi problemlerine yönelik saç dökülmesi, kepek, yağlanma, boyalı, sık kullanım, saç bakım kremleri gibi çeşitleri mevcut.
Cilt grubunda ise akne gibi yağlı cilt problemleri, temizleyiciler, kuru ve atopik ciltler için nemlendiriciler, leke tedavisi ürünleri, Anti-Wrinkle dediğimiz kırışıklık karşıtı, Anti-Aging dediğimiz yaşlanma karşıtı ürünler ve göz çevresi ürünleri bulunuyor.
Güneş grubunda ise yine cilt tiplerine uygun ve ona göre özel geliştirilmiş lekeli, yağlı, kuru, hassas ve kızaran, normal ve karma ciltler ve yaşlanma karşıtı kolajen içeren güneş koruyucular bulunuyor.
Bebek grubunda ise nemlendirici şampuanlar, nemlendiriciler, pişik kremleri ve güneş çeşitleri yine bu marka altında satışı yapılıyor.
“Dermocade ile hayat size güzel” sloganı ile piyasada yer alacaktır.
Markayı konumlandırdığınız yeri nasıl özetlersiniz?
Dermocade markası bir kere tüm klinik çalışmaları İspanya’da yapılmış özel aktiflerden üretilen Dermokozmetik bir marka. Bitkisel içeriklerden oluşmuş ve tüketicilerin hem saç hem de cilt sorunlarına medikal bakış açısı ile çözümler üreten çok kaliteli bir marka. Eczane kanalı dışındaki ürünler genelde kimyasal içerikli olup kozmetik ürünlerden oluşuyor, işte bu anlamda Dermocade markası bu kanalda çok ön plana çıkıyor. Bunlardan en önemlisi saç için Türkiye’de ilk ve tek BB Cream olmuştur. Bir bayanın saç için ihtiyaç duyduğu tüm özellikleri tek bir üründe topladık. İkincisi güneş serisinde tüm cilt tipleri için özel geliştirilmiş ve bunlara uygun aktifler ile üretilmiş 7 çeşit güneş ürünü bulunuyor.
Covid 19 salgını her sektörü olduğu gibi kişisel bakım ürünleri sektörünü de etkiledi. Siz Olimpos Pharma olarak bu süreci nasıl yönettiniz?
Evet haklısınız Covid-19 tüm dünyayı etkiledi. Tüm saha ekibimiz çalışamaz duruma geldi ve evlere çekilmiş olduk. Birçok sektör olumsuz etkilenirken bizim kozmetik sektörü de etkilendi fakat diğer sektörlere nazaran azda olsa daha iyi geçirdi diyebiliriz. Bizde firma olarak Mart ayı itibarıyla tüm gelişmeleri yakından takip edip buna göre aksiyonlar aldık. Bunlardan en önemlisi tüm ekibimizi değişen dünyaya uyum sağlamak adına eğitimlere ağırlık vererek dijitale yatırımlar yaptık. Tüm muhasebe programlarını değiştirdik, yurt dışı E-İhracat çalışmalarına başladık, yeni markamız Dermocade ve Haircade bu pandemi döneminde doğdu. Firma olarak gelecek günlerin tüm planlarını yapmış olup buna göre aksiyonlarımızı aldık.
Son olarak, Türkiye kişisel bakım ürünleri pazarını nasıl değerlendiriyorsunuz? Geleceğe yönelik ön görülerinizi paylaşır mısınız?
Tüm sektörler içerisinde kozmetik sektörü olarak şanslı olduğumuzu düşünüyor ve her geçen gün sektörün daha da büyüyeceğini inanıyoruz. Geleceğe yönelik tüm firmaların acilen dijital ve online taraflara yatırımlar yapıp E-Ticaret ve E-İhracatın çok büyüyeceğini bu pandemi dönemi bize gösterdi. Dolayısıyla online ve dijital çalışmalar çok artacaktır. Buna uygun yeni meslekler gelişecek ve artacaktır.