Kaliteden ödün vermeyen zanaatkâr kuyumculardan Yamachi markası, kuyumculuk tarihinde köklü geçmişe sahip olmasıyla ailemizden biri gibi. Sizlerle beraber Yamachi markasını gelin hep beraber yakından tanıyalım…
ÖNCELİKLE YAMACHI MARKASINI TANIYABİLİR MİYİZ? HİKÂYESİNİ BİZLERE ANLATIR MISINIZ?
Usta ellerin deneyim ve yetenekle yoğurduğu, şahane hikâyelere sahip bir zanaattır, kuyumculuk. Kuyumculuk tarihinde köklü bir geçmişe sahip, medeniyetin beşiği olmuş eşsiz şehir Diyarbakır’da küçük yaşlarda meslek hayatına atılan ustamız bu zanaate duyduğu aşkı bir tutkuya dönüştürmüş ve ”Yamachi” serüveninin temellerini atmıştır. Sanatla sınırsızlığa kapı aralayan değerli usta, ürünlerinin kalitesi ile bulunduğu yere damgasını vurmakla kalmamış, sanatını daha da büyük bir kitleyle buluşturmak için 1965 yılında “Tarihi Yarımada” adıyla anılan eşsiz şehir, İstanbul, Kapalıçarşı Çuhacı Han’da doğu ile batı sentezini birleştirerek kuyumculuk sektörünün kalbine taşınmıştır. İşini yaparken yüreğini katan sanatkâr, bulunduğu şehirde de özgün tasarımları, güvenilirliği ve Yamachi gold şıklığıyla fark yaratmış, kuyumculuk sektöründe köklü bir markanın başarı anahtarlarını çocuklarına teslim etmiştir. Kaliteden ödün vermeyen zanaatkâr kuyumcu aile; zamanla daha da özel ve büyüleyici koleksiyonları tasarlayan ve üreten adres olmuş, dünyanın en önemli mücevher fuarlarına katılım sağlayarak, tasarımlarını uluslararası platformlarda başarı ile sergilemeye başlamıştır. İşte, bugün o küçük adımlarla yola çıkılarak varılan noktada; yılların tecrübesiyle birlikte altın takı imalatında sektörün liderleri arasında yer alan marka, Nurosmaniye Showroom, Kuyumcukent AVM Head Office, Vizyonpark Merkez Plaza Atölye ve Nişantaşı perakende mağazası ile fark yaratan özel tasarım koleksiyonlarını modern takı kullanıcılarına sunmaktadır. Aynı zamanda ülkemizin birçok şehrinde kuyumcu mağazalarında ürünlerini siz değerli takı severlerle buluşturmuş, Avrupa, Amerika, Arap Yarımadası, Balkanlar ve Kuzey Afrika’ya ihracat yaparak yurt dışında birçok ülkede kalitesi ve şıklığıyla mücevher tutkunlarının marka adresi olmuştur. Değişen dünyada kuyumculuk sanatının sınırlarını her zaman geliştiren firmamız, e-ticaretle beraber yeni bir pencere daha açarak mücevher kalitesindeki işçiliğinden ödün vermeden özel tasarımlarını ilk kez gümüş olarak üretip, www.yamachigold.com adresinden sizlerle buluşturmaktadır. Bizce hayat kıymet bilenlerle çok daha keyifli, o halde siz de , “Yamachi” zarafeti ile kendinizi ve kıymet verdiklerinizi mutlu edin…
TASARIM EKİBİNİZ KAÇ KİŞİDEN OLUŞUYOR? TASARIMLAR HANGİ KRİTERLERE GÖRE BELİRLENİYOR?
5 kişilik tasarım ekibimiz var. Arto Yamacı bu ekibin kalbi, maestrosu konumundadır. Tasarımlarımızı belirleyen ana unsurlar öncelikle kendi köklerimizdir. Buradan besleniriz. Ayrıca dünyadaki trendler de çok önemli kaynaklarımızdır. Tüm dünyada etkili olacak olan trendler en az iki yıl öncesinden kendisini gösterir. Ufak ufak beliren bu akımlar, çizgiler, öne geçen renkler, giyim ve aksesuar kombinleri de yürüyeceğimiz yolu belirleyen unsurlardandır.
KAÇ ÇEŞİT KOLEKSİYONUNUZ MEVCUT? KOLEKSİYONLARINIZIN ÖZELLİKLERİNİZDEN BAHSEDER MİSİNİZ?
10’a yakın koleksiyonumuz var. Her sene trendlere göre yeni koleksiyonlar oluşturuyoruz ve klasik koleksiyonları da tutuyor, müşterilerimize sunmaya devam ediyoruz. Dünyanın her yerine satış yapan bir firma olsak da önceliğimiz Türkiye’dir. O nedenle bizim insanımızın seveceği, zevk ve kültürümüzü öne alan takılar koleksiyonlarımızın temelini oluşturur. Bu koleksiyonlar Arap ülkeleri ve Fars kültüründe de çok seviliyor çokça talep görüyor. Ayrıca Avrupa’ya yönelik de birçok ürün ve koleksiyon tasarlıyoruz.
KOLEKSİYONLAR NE KADAR SÜREDE BİR GÖRÜCÜYE ÇIKIYOR?
6 ayda bir… Takı trendini belirleyen tüm dünyadaki profesyonellerin katıldığı Show ve Fuarlarda koleksiyonlarımız görücüye çıkar. Modanın kalbi olan bu yerlerde ürünlerimiz genellikle çok beğenilip, talep görür.
TOPTAN SATIŞINIZIN YANI SIRA PERAKENDE SATIŞINIZ DA MEVCUT? TÜRKİYE^NİN HANGİ NOKTALARINDA VARSINIZ?
Altın takı konusunda Türkiye’nin her vilayetinde toplam 500 noktada satışımız bulunmaktadır. Nişantaşı, Nuruosmaniye ve Kuyumcukent AVM’de de kendi mağazalarımız var. Gümüş takılarımızı ise sadece e-ticaret kanalı ile müşterilerimizin beğenisine sunuyoruz.
Bildiğiniz gibi yamachigold.com online siparişlerle tüm Türkiye’ye hızlı hizmet veriyor. Ayrıca Türkiye, ABD ve Avrupa pazarları için çeşitli büyük pazaryeri firmaları ile anlaşmalar yaptık, insanlar oradan da ürünlerimize ulaşabiliyor.
TAKILARINIZDA KULLANDIĞINIZ MALZEMELERDEN BAHSEDER MİSİNİZ?
Bilindiği gibi biz altın ve gümüş takı tasarımı, üretimi ve satışı yapıyoruz. Bu takılarda değerli ve yarı değerli taşlar çok önemli yer tutar. Ayrıca koleksiyonlarımızda el işçiliği mine uygulamasının çok ayrı bir yeri vardır. Mine özel bir malzemedir, ürünlere renk katarak hayat verir. El işçiliği mine uygulamalarının hayat verdiği tasarımlarımız, bizi sektörde ayrıcalıklı kılan ve müşterilerimizin çok beğendiği bir yönümüzdür. Farklı teknik ve teknolojilerle üretilmiş parçalar, zincirler… Bunları uyum içinde, birbirini tamamlayan bir ahenk ile kullanmaya dikkat etmemiz de bizce önemli.
YAMACHI’NIN TARZINI NASIL TANIMLARSINIZ?
YAMACHI markası kuruluşundan bu yana moda ve trendi takip eden değil, belirleyen firma olmayı kendisine misyon olarak belirlemiştir. Biz takılarımızda klasik çizgiyi ve kuyumcu zanaatini, günümüzün modern çizgisi ve üretim teknolojileri ile birleştirerek yeni bir sentez oluşturmaya özen gösteriyoruz. Kuyumculuk alanında ülkemizin, kültümüzün birikimini biliyor, bulunla gurur duyuyor ve bu birikimi dünyadaki ya da ülkemizdeki yeni akımlarla ve teknolojik gelişmelerle birleştirmeye çalışıyoruz.
YENİ SEZONDA NELER ÖN PLANDA OLACAK?
Moda aslında kendini belirli aralıklarla tekrar eden bir olgu.
Renkli taşların modası hiçbir zaman geçmez. Hep renkli taşlar vardır, sadece bazı renkler belirli aralıklarla ön plana çıkar. 80’lerin trendleri geri geliyor. O zamanların isim ve harf kolye, yüzük ya da bileklikleri, uzun zincir ve madalyonlar tekrar gündemde. Rose renk altından tekrar altın rengine, sarıya dönüş var. Mine uygulaması yeniden ön planda çıktı. Çoklu küpeler moda.