Türkiye’de Alışveriş Merkezleri Yurt Dışında Caddeler!

Yaptığımız bir araştırmaya göre aynı kişinin Türkiye’deki ve yurt dışındaki alışveriş alışkanlığı bir birinden farklı işliyor. Özellikle Türkiye’den yurt dışına seyahat eden Türk vatandaşları yurt dışında AVM’leri tercih etmiyor. Türkiye’de ise alışveriş için tercih edilen tek noktalar AVM’ler diyebiliriz. Tercihler ülkeye göre neden değişiyor buna değinmek istedik.

Bu durumu açıklayacak çok fazla sebep sayabiliriz ama akıllara ilk gelen Türkiye’deki caddelerdeki butik mağazaların sunmuş olduğu kalitenin yeterli düzeyde olmaması veya yurt dışındaki cadde mağazalarının beklentinin üzerinde kalite ve ucuzluğa sahip olması. Euro ve Dolar kurunun fazlasıyla artıp Türk lirasının değer kaybettiği bu yıllarda yurt dışında alışveriş yapmak pek kolay değil. İyi bir bütçe ayırmadıktan sonra yurt dışından çok fazla kıyafet almak Türkiye’ye dönüldüğünde pişmanlık hissi yaratabilir.

KALİTE EN ÖNEMLİ SEBEP!

Aldığımız yanıtlara bakıldığında Türkiye’de cadde üzerindeki butik mağazalar kalite anlamında yeterli memnuniyeti sağlama konusunda pek memnun edici değil. Yurt dışında ise AVM kültürü Türkiye’deki kadar gelişmiş değil. Daha çok ünlü caddeler üzerinden alışveriş yapmak bir çok kişi için daha popüler. Türkiye’de bahsettiğimiz türden alışveriş caddeleri yok değil fakat halk tarafından AVM’ler kadar büyük ilgi uyandırmıyor. Tüm markaları tek bir yerde görmek, alternatifleri değerlendirmek adına tercihler genellikle alışveriş merkezlerine yönelik oluyor.

Yurt dışı bu konuda Türkiye’ye oranla çok daha başarılı. Öyle caddeler var ki AVM’lerden farksız. Uzun yol boyu çok sayıdaki mağazalar, adeta açık havada oluşturulmuş alışveriş merkezi. New York, Milano, Paris bizler için önemli moda şehirleri ve bahsettiğimiz caddeler genellikle bu şehirlerde olsa da keşfedilmeyi bekleyen çok sayıda cadde saymak mümkün. Örneğin Londra’da Kings Caddesi, Barselona’da La Rambla, Singapur’da Orchard Caddesi… Bu caddeleri çoğaltmak mümkün. Umarız Türkiye’de de mağazacılık sektöründe caddelerdeki kalitenin artışı yaşanır. Nitekim Alışveriş merkezlerine karşı ayakta durmak için bunun gerçekleşmesi bir süre sonra mecbur kılınacak.

Merve Akdoğan

İstanbul Üniversitesi Radyo TV bölümü mezunu olan Merve Akdoğan, web içerik editörüdür. Moda, Kadın, Stil, Güzellik, Seyahat/Gezi alanlarında içerikler üreten editörümüz, alanında uzman isimlerle röportajlar da yapmaktadır.

Henüz Yorum Yok

Bir Cevap bırakın

seo