Türkiye’de İnternet Kullanımı Gün Geçtikçe Artıyor

Türkiye İstatistik Kurumu’nun (TÜİK) “Hanehalkı Bilişim Teknolojileri Kullanım Araştırması 2020” verilerine göre, Türkiye’de internet kullanım oranı yüzde 79’a ulaştı. Peki, zamanımızı en çok hangi mecraya harcıyoruz? İşte cevabı…

 

Pandemi nedeniyle zamanımızı artık evlerde geçirmeye başladık. Bu da zamanla sosyal medyaya daha çok girmemizi ve zamanımızın çoğunu orda geçirmemize neden oldu. TÜİK tarafından gerçekleştirilen “Hanehalkı Bilişim Teknolojileri Kullanım Araştırması” verilerine göre, 2020 yılında ülkemizdeki 16-74 yaş grubundaki bireylerin internet kullanım oranı yüzde 79’a ulaştı. cinsiyete göre internet kullanım oranı incelendiğinde, bu oran erkeklerde yüzde 84,7 kadınlarda yüzde 73,3 olduğu görüldü.

 

ZAMANIMIZI EN ÇOK GİYİM SİTELERİNDE HARCADIK

Araştırmalara göre, internet üzerinden ürün siparişi veren ya da satın alan bireylerin yüzde 60,9’u giyim, ayakkabı ve aksesuar satın aldı. Sıralamayı yüzde 26,1 ile basılı kitap, dergi ve gazeteler takip eti. Online alışverişte en çok sipariş edilen diğer kategoriler ise yüzde 22,5 ile gıda, yüzde 21,1 ile kozmetik, güzellik ve sağlık ürünleri, yüzde 17,6 ile temizlik ürünleri, kişisel bakım malzemeleri ve yüzde 17 ile mobilya, ev aksesuarları, bahçe malzemeleri oldu.

İrem U.

Aysha Dergi Yazı İşleri Müdürü olan İrem Uluerciyes, moda, güzellik, stil, güncel konularda yazılar yazıp, alanında uzman isimlerle röportajlar gerçekleştirmektedir.

Henüz Yorum Yok

Bir Cevap bırakın

frg yazılım