Sıradanlıktan uzak bir marka Sumejja. İlhamını, mimari tasarımlar ve tarihi dokulardan alıyor, stile imza atacak eşarp, kravat, mendil vb. ürünlerini en şık haliyle sunuyor… Sumejja’nın tatlı sahibesi Gönül Bayraktar ile hem tasarımlarını hem de yakın zamandaki projelerini konuştuk…
Sizi tanıyabilir miyiz Gönül Hanım?
İstanbul Üniversitesi Gazetecilik bölümü mezunuyum, üniversite hayatım boyunca haber ajanslarında ve uzun yıllar reklam ajanslarının çeşitli projelerinde çalıştım. Daha sonra modaya olan ilgim nedeniyle moda editörlüğü yapmaya başladım. Başarılı işler çıkarınca haberlerim çeşitli gazetelerde yayınlanmaya başladı fakat bir süre sonra kendi işimi kurmak istediğimi fark ettim ve Sumejja’yı kurduk.
Sumejja’yı nasıl ve ne zaman kurmaya karar verdiniz?
Sumejja’yı iki yıl önce kurmaya karar verdik. Gazetecilik, ülkemizde zor bir meslek. Ben mesleğimi çok seviyorum hala bir yerlerde yazmak istiyorum fakat çalışma alanı dar ve şartları kolay değil. Sektörde işsiz sayısı fazla, benim de işsiz kaldığım bir dönem olmuştu, bu dönemde boş durmak istemedim. Zaten durabilecek bir insan da değilim. O ara neler yapabilirim diye düşünürken sevdiğim, ilgi alanım olan moda sektörüne böyle devam etmeye karar verdim ve Sumejja ortaya çıktı.
Mimari tasarımları ve tarihi dokuları tasarımlarınızda kullanma fikri nasıl oluştu?
Yaptığım işin bir hikayesi olsun istemiştim, yapmış olmak için yapmak bana göre değil. Benden, hislerimden, sevdiğim şeylerden bir nüans bulunsun istedim. Gezmeyi ve tarihi eserleri çok severim, evim de tarihi şeylerle doludur. Farklı ülkelerden gelen birçok eşyam vardır. Sumejja’yı kurmaya karar verdiğim dönemde de kubbelerle ilgili haberler çıkmıştı, dünyada önemli eserlerin kubbeleri beni çok etkilemişti. Üzerine biraz araştırma yaptıktan sonra gerçekten insanların bunları görmesi gerektiğini düşündüm, belki o mimari yapıları o ülkeyi ziyaret edip göremeyeceklerdi ama başlarında, göğüslerinde, boyunlarında yüzyıllar önceki eserleri taşıyabileceklerdi…
Markanız bünyesinde hangi ürünler bulunabilir?
Şu anda 90*90 ölçülerinde eşarp ve 40*40 ölçülerinde %100 ipek mendil koleksiyonumuzun parçaları mevcut. Ama SS’18 koleksiyonumuzda farklı kumaşlardan çeşitli şal ürünlerimiz de yer alıyor.
Eşler için özel takım tasarımlar da yapıyorsunuz değil mi? Özel günler için özellikle bu ve buna benzer çalışmalarınız oluyor mu?
Evet, çiftler aynı şeyleri kullanmayı seviyorlar; aynı spor ayakkabı, aynı t-shirt vs. Fakat bunun eşarp da olmadığını fark ettim, bu yüzden mendillerle eşarpların tasarımlarını birlikte kullandım. Yani kadının başında ya da boynunda kullandığı eşarbın aynısını eşine de cep mendili olarak yaptık. Ve şunu da belirtmeliyim ki erkek müşterimiz en az kadın müşterimiz kadar fazla 🙂 Ayrıca yeni koleksiyonlarımızda kravat da bu uyuma eklenecek parçalarımızdan olacak.
Tasarım yaparken nelere dikkat ediyor, nasıl bir yol izliyorsunuz?
Tasarımları çıkarırken kullanım açısı en çok dikkat ettiğimiz özellik oluyor. Çünkü eşarplarımız başa bağlandığı kadar boyun fuları olarak da kullanılıyor, o yüzden hem başta nasıl durduğu hem de kombin yaparken ne kadar rahat kullanılabileceği bizim için önemli. Ayrıca renkleri verirken desenin o rengi kaldırıp kaldıramayacağını da yine kullanım açısından göz ardı etmiyoruz. Tabi bir de sezon renklerini asla es geçmiyoruz…
Modaseverler Sumejja ürünlerini nerelerde bulabilirler?
Şu anda kendi web sitemizden -www.sumejja.com- satış olduğu gibi Galaries Lafayette ve Gizia mağazalarında da ürünlerimiz bulunabilir. Birkaç ay içerisinde de yeni sezon ürünlerimizle beraber Beymen, Harvey Nichols, Brandroom gibi mağazalarda da olacağız.
Ürünlerinizi sahiplerine özel ahşap kutularda ulaştırıyorsunuz… Sunumun bu noktada önemini bir de sizden dinleyebilir miyiz?
Sunum çok önemli… Biliyorsunuz bir ara bazı Tv programları sayesinde ülkede sunumun ne kadar önemli olduğu espriyle de olsa oldukça konuşulmuştu. Doğruydu, çünkü önce göze hitap edeceksin. Hediye alırken süslü bir pakette gelen hediye mi daha çok heyecanlandırır sizi yoksa bir poşette gelen mi? Şüphesiz herkes aynı cevabı verecektir. Biz de bu noktada özel bir gün ya da özel biri olmasına gerek duyulmadan aldığınız her ürüne değer vermek istedik, çünkü biz yaptığımız ürüne ve müşterimize değer veriyoruz. Her aldığı eşarp ya da mendil müşterimizin kendini değerli hissetmesini sağlamak için tasarlandı ve bu da bizi mutlu ediyor.
Yakın zamanda ne gibi projeleriniz, çalışmalarınız olacak?
Aslında kafamızda çok değişik projeler var, ürün skalamız oldukça genişleyecek… Ben sadece biraz yavaş ilerlemek ve attığım adımları sağlam basmak için hızlı sıçrama taraftarı değilim. Ama harika elbiseler yakın projeler içinde olacak. Onun dışında eşarplarla ilgili kumaş materyallerimiz artacak; kaşmirler, yünler olacak. Kravat eklenecek hatta belki şapka bile olabilir… Gerçekten iddialı parçalarla markamızı daha iyi yerlere getireceğiz.