Yelda İpekli
Renk dünyasıyla ilgilenenler PANTONE kataloglarını çok iyi bilirler. Pantone, aslında endüstriyel üretimde renklerin uluslararası standardizasyonunu sağlayan bir katalog sistemidir. Tekstilde, modada, reklamcılıkta kısaca renklerin yoğun kullanıldığı tüm sektörlerde tek bir kodla rengi tanımlamaya ve ortak bir renkte buluşturmayı hedefler. 40 yıdır renk karmaşasını çözen bu kurum renklerin insan psikolojisi üzerindeki etkilerinden de yola çıkarak araştırmalar ve bilimsel makaleler de yayınlıyor.
Her yıl trendlerden yola çıkarak “yılın rengini’’ de açıklayan kurum 2018’i MENEKŞE YILI olarak ilan etti. Asaletin rengi olarak tanımlanan morun elektrik tonu şeklinde tanımlanan ultra violet; morun asi, dinamik tarafını da temsil eder.
Balenciaga’nın defilesinde şok edici etkisiyle karşımıza çıkan bu rengi 2018’de çokca göreceğiz. Pantone Renk Enstitüsü Müdürü Leatrice Eiseman’ın yılın rengini açıklarken “Parlak morötesi renk; özgünlük, yaratıcılık ve vizyon düşüncesini dile getiriyor.” diyerek bu çarpıcı rengi tanımladı.
İngiltere Kraliçesinin de sıklıkla kullandığı bu renk, İngiltere’de Kraliçe rengi olarak tanımlanıyor.
Her kumaşa çok yakışan bu renk hem klasik hem de modern kesimlerde iddiasını sürüdürüyor. İçindeki kırmızı ve mavi ile kombinlendiğinde stilin en güçlü simgesi olduğu gibi yeşil tonları ve kahverengi tonlarıyla da kombinlenebilir. Gümüş ve altın ışıltıların tonu iyi ayarlanırsa bu renk asi asaletin yansıması olabilir.
Ninna Ricci ve Mulberry’nin çoraplarında kullandığı renk, Gucci ve Versace’de paltolar ve dış giyimin tüm unsurlarına taşınmış gibi görünüyor. Rihanna’nın geçtiğimiz günlerde kullandığı ultra violet ruj da makyajda bu rengin öncülüğünü yapar gibiydi.
Cartier’in koleksiyonunda kullandiği ametist taşı küpeleri de, bu rengin mücevherdeki yansımasına örnek olarak gösterilebilir.