Giyim, kozmetik ve takı sektöründe hızla artan fiyatlar yeni alternatiflerin artmasına sebep oldu. Bilindiği üzere Türkiye’de geride bıraktığımız yılın üçüncü çeyreğinden itibaren günümüze kadar gelen zaman içerisinde her sektörde ciddi fiyat artışları yaşanıyor.
Giyim sektörü de bu durumdan fazlasıyla nasibini aldı. Bir çok kaliteli marka da bu durumda fiyatlarını yükseltti. Alışveriş yapmak isteyen yetişkinler ise fiyat yükselişlerinden olumsuz etkilendi. Farklı arayışlara ve markalara yönelenler ise kârlı çıkıyor.
Yeni Alternatifler Karlı Çıkıyor
Bir çok kişi alışık olduğu markalardan alışveriş yapmayı sever ve ister. Fakat fiyatların artması insanların farklı markalara yönelmesini tetikledi. Bu durumu avantaja çevirmek isteyen çok sayıda marka ise fiyatları daha cazip tutarak alışverişlerde daha cazip konumda kaldı. Alternatif markaların Pazar içerisindeki rekabeti aşağıya çeken politikası zaman içerisinde pahalı markaların fiyatları revize etmesine neden olabilir.
Alışverişi daha uygun ücretlerle yapmak isteyenler için bir diğer öne çıkan durum ise yeni markaların ortaya çıkması. Kimi markalar aynı fabrika üretim ile farklı alt markalar yaratarak kendi bünyesinde alternatif sunma peşinde. Sektöre tamamen baştan girenler ise en fazla avantajı elinde tutan kesim. Markalarını tanıtmak için cazip fiyat sunarak yeni müşteriler kazanılıyor.
Bu yıl alternatif markalar alıcılar için ciddi bir avantaj oluşturacak gibi görünüyor. Yeni markaların yer alması, bizler için her daim avantajlı olurken, piyasadaki fiyatların yumuşaması için de olumlu bir adım olarak görülmekte.