Z Kuşağı Moda Dünyasını Nasıl Etkiliyor?

Giyim olgusu zamana ve mekana, şartlara göre psikolojik ve sosyolojik etkiler altında şekilleniyor. Çağımızda ise giysi moda olgusunun çok hızlı değişimine en büyük katkıyı kitle iletişim araçlarının sağladığını görüyoruz. Bunların başında ise sosyal medya geliyor.

Büyük trend kuruluşlarından biri olan ‘WGSN’nin öngördüğü trend analizleri değişen ve gelişen moda mecralarını da oldukça çok fazla etkiliyor. Peki, nedir WGSN’nin yaptığı analizler?

Analizlerin dile getirmeye çalıştığı bir Gen Z kuşağı söz konusu, muhtemelen bu kuşağı şu an ilk kez duyanlar da vardır. Yıllar geçtikçe daha da çok duyacağız şimdiden hazırlıklı olun. Peki kim bunlar, nedir Gen Z kuşağı? 1995-2010 arasında doğanların oluşturduğu yeni bir jenerasyon yani geleceğin yeni tüketicileri olacak olan kuşak. Bu kuşağın ilk öğrendiği dil, dijital dünyanın dilidir. Bu jenerasyonun kendini en iyi ifade ettiği iletişim dili de fotoğraflar ile ön planda olmak, tabi sosyal medya platformlarının bu denli ilerleyişi de bu jenerasyonun daha da güçlü olmasını kılıyor. Şimdiden birçok akademik araştırmaya konu olan, geleceğe yön verecek olan Z kuşağı üzerine konuşmalar ve araştırmalar yapılmaya başlandı.

Peki önümüzdeki yıllarda gelişecek olan bu kitleye yönelik moda otoritelerinin nasıl bir stratejik oluşumları söz konusudur? Çeşitlilik başlığı burada ön plana çıkmakta, daha çok çeşitli ürünler, ulaşmak istedikleri ürünleri bir tıklama ile elde etmeleri, dünya üzerindeki birçok bilgiye erişimlerinin hızlı ve kolay olması, bu jenerasyona yönelik satışların hızlı ve seri olması gerektiği ortaya koyuyor. Bu da günümüzde oluşan ‘Hızlı Moda’ kavramını tetikliyor. Bir diğer öğe ise alışverişini yaptıkları markanın kimlere ait olduğu, yeryüzünde savunduğu hakları, ideolojik tutumları şeklindeki durumları da sorgulamaları. Geçtiğimiz günlerde dünyaca ünlü birçok moda markası kürk tüketiminde suni kürkü tercih edeceklerini açıklamaları da bu jenerasyonun etkileri ile açıklanabilir.

Artık modayı yönlendirmede bu jenerasyonun etkisi oldukça büyük olacak. Hedef kitlenizin istekleri doğrultusunda üretim yapmak zorundasınız. Bu hızlı değişimi yakalayamayan birçok sektör; fazladan üretim, satılamayan ürünler, vb durumlarla karşı karşıya kalacaktır.

2019 yazını etkisi altına alacak olan bu Gen Z kuşağının trend rengi ise sarı ve tonları şeklinde görünüyor. Amber Grant trend merkezinin 2019 sezonu için önerdiği Gen Z skalası da mevcut. İlerleyen zamanlarda bu kuşağın etkileri daha da ortaya çıkacak ve kendilerinden oldukça söz ettirecek. Evet, şimdiden gelecek yaz her yerde Gen Z sarısını görmeye hazır olun…

Merve Özbaş

 

Ayşe Özgün

Moda ve alışveriş kategorilerinde trend stiller ve markalardaki indirimler, kampanyalar hakkında bilgiler sunar. Sağlık uzmanı olan editörümüz uzmanlaştığı alanlarda farkındalık yaratmayı hedefliyor. İletişim: ayse.ozgun@aysha.com.tr

Henüz Yorum Yok

Bir Cevap bırakın

seo